fredag 8 maj 2009

Nu är det helg...


Det är så skönt att slippa tänka, slippa vända och vrida. Det är så skönt att kunna släppa, ta helg och vandra vidare. Slappna av, låta allt sjunka undan, låta det undermedvetna ta över jobbet ett tag. Slippa oroa sig.

Duka fram fredagsmys, tända ljus, följa talang 2009 och bara vara. Ett vi. Längta efter kattungarna som borde komma snart. Tänka att det är dags att gå och lägga sig för att jag ska upp tidigt (Ullared- so much for a soft weekend!). Ni vet, livskvalité.

Sen tänker man på att man kunde ha levt i Afrika nånstans, och skyddat lejon, dykt i Sydafrika med hajar eller dokumenterat indianer i Sydamerika. Och då tänker man att det inte är så soft att sitta och titta på Talang längre. I mjukisbyxor och med hemmet fullt av pyssel och annat hemköpt. Som om det hade haft en betydelse. Som om det på riktigt hade förgyllt mitt liv. Men det gör ju inte det. Det är bara en lögn.

Jag lever i en lögn. Men det skiter jag i. För nu är det helg och nu ska jag sluta bry mig... Tills på måndag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar