måndag 29 juni 2009

Trädgård

I eftermiddag ska vår fläderbuske slaktas på alla fina blomställningar. Fläderblomssaft är bland det godaste jag vet. Tyvärr har jag inte lyckats köpa jordgubbar till saftningen men jag har några i frysen, antar att jag kan ta några av dem för att få den där vackra rosaröda färgen. Sååå vackert. Annars funderar jag på om man kan färga saften med rabarberskal? Borde ju gå tycker jag. Har köpt en massa socker och citronsyra i morse. Tänkte ta barnen till hjälp, kanske ångrar mig där... ;-)

Annars växer det mesta som ogräs tycker jag, inte minst ogräset. Varför är det sååå tråkigt att rensa? Men sååå roligt att så? Och vad göra man med mangold? Många frågor, inga svar.

Det känns som om potatislandet ligger efter i år. Ingen blomning ännu och inte särskilt höga blast. Nåväl, det växer nog vad det lider. Kanske man skulle rensa lite, hehe.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar