lördag 27 juni 2009

Loppis!

Hittade ut till en underbar byloppis idag där en hel by gått ihop och anordnat en loppis. Man fick gå ca 2 km där stånden stod uppradade i underbar natur. Solen lyste, blommorna blommade, jag hade med stora plånboken och ungarna var glada och skötsamma. Kalleball fanns i tryggt förvar hemma, skrapade fönster, så jag kunde shoppa loss utan tråkmåns som ifrågasätter vartenda fynd jag gör... Först ut var julgransljus, 10 st, som jag tänkt att pryda tallrikar och annat med. Man kan också duka med dem och sätta ett ljus per tallrik eller så runt jul. Supertjusigt. De var ganska rostiga men det blir nog bara fint tänker jag.

Bästa fyndet var dock denna underbart ljuvliga servis, endast 600 spänn! 12 av 4 sorters olika tallrikar, uppläggningsfat, soppskål, såsskål och en kanna. Har varit glad som ett barn hela dagen!






Köpte också lakan som var hemmavävda, säkert av vadmalstyg eller annat fruktansvärt tyg. Funderar på att klippa det i bitar och använda som slippapper. Skämt åsido, ska sy kuddar av det. Rejält tyg var det i alla fall. Stackars satar som fått ligga på dem... Hua! Snutteplutte fick gräsliga opedagogiska och genusvidriga krigsleksaker av mormor, som också var med. Som tröst till mitt feministiska hjärta leker fiaskurken med det lika mycket och lika mordiskt. Dålig tröst, dock.
I övrigt blev det kalleankapocketar, böcker om Sune och Bert och lite andra barnböcker. Älskar loppis!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar